Ich würde mir gerne endlich ein gutes Tarp für meine Wanderungen mit Hängematte zulegen und bin gerade bisschen zwischen diesen beiden Alternativen zerrissen. Deshalb würde ich euch gern um eure Meinungen fragen. Meine Kriterien sind:
- möglichst leicht für Wanderungen
- da ich in Schweden lebe ist Wetterschutz wichtig
- wäre gut wenn es flexibel verwendbar wäre, also auch um einen Shelter am Boden zu bauen
Large ultra light hiking tarp BIGGIE TARP with size 2.94x2.94m (liteway.equipment)
- tie-out points:
8 loops with linelock system for comfort setup and adjustment of guy lines; - catenary cut;
- UHMW PE guy lines;
- Materials: 1.1 oz Silpoly 20D Ripstop 2000mm, WJ.
Weight: 390g / 445g with guylines and stuff sack. Size: 294cm x 294cm.
- tie-out points:
2 tie-out points at each end of the ridge with linelock cord adjusters, each with a strap loop
8 tie-out points at the sides with linelock cord adjusters
4 mid-panel tie-out points on the sides with a strap loop to increase the inner space - Thanks to its special cut, the two ends can be closed in order to function as doors
- Materials: 20D silpoly 2000 mm, silicone-treated polyester on both sides, waterproof up to 2000 mm
Weight: 520 g tarp only. Size 420 cm x 300 cm, ridgeline 350 cm
Sind die zusätzlichen Anknüpfpunkte im Tricky Tarp sinnvoll/nötig? Sind die Türen das zusätzliche Gewicht wert? Ist der höhere Preis gerechtfertigt?
DANKE euch allen ![]()